کاهش وزن سریع و نکاتی پیرامون آن

راه های بسیاری برای دستیابی به کاهش وزن سریع وجود دارد. اما، بسیاری از این رژیم ها، شما را گرسنه نگه می دارند و باعث نارضایتی شما خواهند شد و اگر شما اراده اى قوی برای این کار نداشته باشید، گرسنگی باعث می شود تا به سرعت از ادامه این برنامه خسته شوید و آن را رها کنید. در این مقاله قصد داریم روش هایی که باعث کاهش وزن سریع و سالم می شود را برای شما ذکر کنیم.

روش هایی برای رسیدن به کاهش وزن سریع

 

1- قطع مصرف شکر و نشاسته در رژیم غذایی

 

مهمترین عامل در رسیدن به کاهش وزن سریع، کاهش مصرف قند و نشاسته (کربوهیدرات ها) می باشد، با این کار سطح گرسنگی شما پایین می آید و  باعث می شود، کالری بسیار کمتری مصرف کنید. دراین صورت به جای سوزاندن کربوهیدرات برای تولید انرژی، بدن شما شروع به تغذیه از چربی های ذخیره شده می کند.

یکی دیگر از مزایای کاهش مصرف کربوهیدرات ها این است که سطح انسولین را کاهش می دهد و کلیه های شما سدیم و آب اضافه را از بدن شما خارج می کند. بنابراین باعث کاهش ورم و نفخ در بدن می شود. در هفته اول این روش تغذیه، بدن شما هم چربی و هم آب ممکن است از دست بدهد.

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید، درنتیجه با استفاده از این رژیم غذایی، کاهش وزن همراه با دریافت  کالری کمتر و  بدون گرسنگی خواهید داشت.

عدم مصرف شکر و کاهش وزن

2- مصرف پروتئین، چربی و سبزیجات

 

تمام وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد.

_ پروتئین:

مطالعات نشان داده است که پروتئین ها، سوخت و ساز بدن را به میزان 80 تا 100 کالری در روز افزایش می دهند. رژیم های دارای پروتئین بالا، می تواند 60٪ اشتهای شما را به غذا کاهش دهند، همچنین میل شما را به مصرف اسنک و غذاهای ناسالم، به نصف کاهش می دهد و به شما این امکان را می دهد که مقدار کالری کمتری در روز مصرف کنید.

هنگامی که صحبت از کاهش وزن سریع می باشد، پروتئین، می تواند به عنوان یک ماده مغذی در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

_ سبزیجات کم کالری:

شامل کلم بروکلی – گل کلم – اسفناج – گوجه فرنگی – کلم سفید – کلم بروکسل – کلم سبز – مارچوبه – کاهو – خیار و….. می باشند.

می توانید، بشقاب خود را با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید. شما می توانید مقدار زیادی از آنها را بدون ترس و عذاب وجدان، در روز میل کنید. یک رژیم غذایی که بیشتر بر پایه پروتئین و سبزیجات می باشد، حاوی فیبر کامل، ویتامین ها و مواد معدنی است، این همان رژیم غذایی است که شما نیاز دارید تا سلامت شما را تضمین کند.

مصرف سبزیجات و کاهش وزن سریع

_ منابع چربی:

روغن زیتون – روغن نارگیل – روغن آووکادو – کره را شامل می شود.

چربی را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف نکنید. زیرا تلاش برای انجام هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم چربی در یک زمان، یک دستور غذایی ناموفق خواهد بود و این باعث می شود که شما رژیم غذایی را رها کنید.

3- سه بار در هفته وزنه بزنید

در این برنامه، به شما توصیه می شود که برای کاهش وزن سریع، ورزش کنید. بهترین راه این است که چندبار در هفته به باشگاه ورزشی بروید. بهتر است که از مربی خود برای انجام حرکات ورزشی مشاوره بگیرید.

با وزنه زدن، مقدار زیادی کالری می سوزانید و از کاهش سوخت و ساز بدن، که یکی از عوارض کاهش وزن سریع می باشد، جلوگیری می کنید. مطالعات در مورد رژیم های کم کربوهیدرات نشان می دهد که حتی می توانید مقدار کمی هم عضله به دست بیاورید، در حالی که مقدار قابل توجهی از چربی بدن خود را نیز از دست می دهید.

شما می توانید به جای این کار، فعالیتهایی از جمله راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا را در برنامه خود داشته باشید.

ورزش و کاهش وزن

4- یک بار در هفته از کربوهیدرات استفاده کنید

علاوه بر انجام سه مرحله قبل، در ادامه نیز راهنمایی هایی در جهت کمک به روند کاهش وزن، برای شما خواهیم داشت. شما می توانید یک روز در هفته را کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. بسیاری از مردم روز آخر هفته را ترجیح می دهند. مهم است که به منابع کربوهیدرات سالم مانند جو دوسر، برنج، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و غیره توجه کنید.

اما تنها یک روز باید از آنها استفاده کنید، مصرف بیش از یک بار در هفته موفقیت های زیادی را در این طرح نخواهد داشت. توجه داشته باشید که وعده های غذایی ناسالم یا مکمل های کربوهیدرات ضروری نیست، اما می تواند مقداری از هورمون های چربی سوز مانند لپتین و هورمون های تیروئید را افزایش دهد.

 

نکاتی برای کاهش وزن سریع و آسان

_ خوردن یک وعده صبحانه حاوی پروتئین بالا، باعث کاهش میل و مصرف کالری در طول روز و در نهایت کاهش وزن سریع در شما خواهد شد.

_ از مصرف  نوشیدنی های شیرین و آبمیوه اجتناب کنید.

_ نیم ساعت قبل از غذا، آب بخورید.

_ از فیبر محلول و همچنین از مکمل های فیبر مانند گلوکومنان نیز می توانید استفاده کنید.

_  کافئین موجود در چای و قهوه، سرعت سوخت و ساز بدن شما را 11 – 3 درصد افزایش می دهد. بنابراین، مصرف قهوه یا چای را در برنامه خود داشته باشید.

_  غذاهای کامل و فرآوری نشده بخورید، زیرا آنها سالم هستند، بیشتر شما را سیر می کنند.

_ غذای خود را به آرامی بخورید، زیرا خوردن غذا به آرامی باعث می شود شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و هورمون های کاهش وزن را افزایش دهید.

_  مطالعات نشان می دهد که افرادی که هر روز خود را وزن می کنند، بیشتر احتمال دارد که وزن خود را کاهش بدهند و آن را تا مدت ها حفظ کنند. بنابراین هر روز خود را وزن کنید.

_  تلاش کنید تا خواب شبانه خوبی داشته باشید، زیرا خواب بد یکی از عوامل خطر در ایجاد افزایش وزن است.

با این حال، برای رسیدن به وزن ایده آل و حفظ سلامتی خود باید تحت نظر متخصص تغذیه از رژیم غذایی متناسب با شرایط خود استفاده کنید و به صورت اصولی، کاهش وزن داشته باشید تا بتوانید آن را برای مدت طولانی حفظ کنید.


 

نظرات بسته شده است.