غذای های موثر در تناسب اندام

پاپکورن میان وعده سالم
1 از 8

پاپکورن میان وعده سالم

پاپکورن میان وعده ای ترد، خوشمزه و یک منبع غنی از فیبر است. ذرت بو داده باید با کره 94% بدون چربی یا با هواپز تهیه شود. چیپس سیب زمینی چربی بسیار بالایی دارد. اگر به چیپس علاقه دارید خودتان آن را تهیه کنید و در صورت امکان بهتر آن است که پاپکورن را جایگزین آن نمائید.

یک کاسه غلات و رفع نیاز به فیبر
2 از 8

یک کاسه غلات و رفع نیاز به فیبر

برای شروع روزتان با مواد مغذی، غلات سبوس دار غنی شده با فیبر، مانند دانه های سبوس دار را انتخاب کنید. اضافه کردن میوه و شیر کم چرب نیز به این امر بسیار کمک می کند. گرانولا ممکن است طبیعی باشد، اما چربی آن بسیار بالا است. بنابراین مصرف گرانولا را کاهش داده و ماست کم چرب را جایگزین آن کنید.

صرف نظر از پیتزاهای چرب
3 از 8

صرف نظر از پیتزاهای چرب

همواره سعی کنید پیتزا مارگاریتای نازک و برشته و یا پیتزای تهیه شده با مرغ کبابی و یا سبزیجات استفاده کنید. با حذف سوسیس، پپرونی و پنیر اضافی می توان چربی، سدیم، و کالری این غذای لذیذ را کاهش داد. سهم خود را به دو برش پیتزا محدود کنید و وعده غذایی خود را با سالاد کامل کنید.

مصرف آبمیوه طبیعی
4 از 8

مصرف آبمیوه طبیعی

آبمیوه 100% طبیعی غنی از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای فراوان می باشد. در حقیقت آبمیوه طبیعی بهترین انتخاب پس از میوه تازه است. آبمیوه های صنعتی معمولاً دارای قند و عاری از مواد مغذی می باشند.

حموس میان وعده سالم
5 از 8

حموس میان وعده سالم

حموس ترکیبی تهیه شده از نخود است و زمانی که با سبزیجات تازه مانند هویج و یا برش های لواش پخته ترکیب شود لذت بخش می شود. حموس منبع خوبی از آهن، ویتامین C، پروتئین و فیبر است. از طعم حموس لذت ببرید و از مصرف پنیر زیاد صرف نظر کنید.

غذاهای منجمد هم می توانند سالم باشند
6 از 8

غذاهای منجمد هم می توانند سالم باشند

می توان غذاهای منجمد که ویژگیهای پروتئین بدون چربی را دارند مانند سبزیجات، غلات کامل یا سس های کم چرب و ساده را به رژیم غذایی اضافه کرد. از مصرف مواد غذایی منجمد سرخ شده، اجتناب کنید. غذاهای منجمد پخته شده، کبابی، بخار پز یا تفت داده شده سالم تر هستند.

اسپاگتی غذای سالم و خوش طعم
7 از 8

اسپاگتی غذای سالم و خوش طعم

ترکیب جدید پاستای سبوس گندم را حتماً امتحان کنید. بچه ها به ترکیب اسپاگتی با سس گوجه فرنگی بسیار علاقه دارند. بنابراین شما غذای محبوب دوران کودکیتان را به صورت غنی شده با فیبر و مواد مغذی استفاده می کنید. ماکارونی و پنیر جزء ترکیباتی هستند که از گذشته بوده است ولی این ترکیب فیبر کم و در عوض چربی و کالری بالایی دارد.

میگوی کم چرب
8 از 8

میگوی کم چرب

میگو جایگزین سالمتر و خوش طعم تر از ماهی سوخاری شده است.شما می توانید آنها را به صورت آماده خریداری کرده یا به صورت گریل و یا تفت داده شده در اندکی روغن سرخ کردنی سبزیجات استفاده نمایید.

نظرات بسته شده است.