غذاهای ممنوع و کاهش وزن

غذاهای ممنوع که به از دست دادن چربی کمک می کنند
1 از 8

غذاهای ممنوع که به از دست دادن چربی کمک می کنند

غذاهای فریبنده و یا پر کالری نیز در برخی مواقع می توانند مفید واقع شوند، به ویژه زمانی که شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید. این دسته از غذاها وحشتناک نیستند و شما می توانید با آگاهی از نحوه مصرف این قبیل مواد غذایی وسوسه انگیز و گنجاندن آنها در برنامه غذاییتان به روند کاهش وزن خود سرعت ببخشید.

تخم مرغ
2 از 8

تخم مرغ

هنگامی که صحبت ازغذای سالم به میان می آید، تخم مرغ می تواند گزینه مناسبی باشد. تحقیقات نشان می دهد خوردن یک تخم مرغ در روز برای افراد سالم، بسیارمغذی و مفید است و اگر عادت به خوردن تخم مرغ برای صبحانه دارید، دارای شانس بیشتری برای از دست دادن وزن هستید. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و زمان زیادی طول می کشد تا هضم شود، خوردن پروتئین در صبح معده را برای مدت طولانی پر نگه می دارد، بنابراین شما در طول روز کالری کمتری دریافت می کنید.

استیک
3 از 8

استیک

برای سال ها، کارشناسان تغذیه مصرف کمتر گوشت قرمز را به افراد توصیه می کردند، زیرا یک برش گوشت لخم گاو ، چربی اشباع شده بیشتری نسبت به همان اندازه سینه مرغ بدون پوست دارد. اما مصرف گوشت قرمز همیشه هم مضر نیست. استیک نیزمانند تخم مرغ، حاوی پروتئین زیادی است و می تواند شما را برای مدت زیادی سیر نگه دارد. برای دریافت پروتئین بالا با چربی کمترمی توانید از گوشت راسته گوسفند استفاده کنید.

پاستا
4 از 8

پاستا

زمانی که تحت رژیم غذایی کاهش وزن هستید، به جای اجتناب از خوردن پاستا، غلات کامل را در برنامه غذایی خود قرار داده و وعده های غذایی خود را کوچک تر کنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که چندین وعده غلات سبوس دار در روز مصرف می کنند، احتمال بیشتری برای کاهش وزن داشته و بهتر می توانند وزن خود را در محدوده سلامت نگه دارند. بر این اساس، مصرف غلات سبوس دار به جای غلات تصفیه شده نیز می تواند تاثیر شگرفی در سوزاندن چربی های شکمی و کاهش وزن داشته باشند.

آجیل
5 از 8

آجیل

ممکن است آجیل چربی بالایی داشته باشد، اما از فواید بسیاری برخورداراست. همچنین غنی از مواد مغذی، پروتئین و فیبر است که می تواند نقش موثری در ثبات قند خون ایفا کند. مطمئنا، شما نیز تا به حال چند گرم چربی اضافی در اثر خوردن مقداری آجیل دریافت کرده اید، اما در عوض این امر به شما کمک می کند تا ازخوردن کوکی و یا سایر شیرینی جات اجتناب کنید. حتی کره بادام زمینی نیز می تواند در دوران کاهش وزن شما را همراهی کند. مطالعات نشان می دهند که مقادیر اندکی از این ماده غذایی خوشمزه می تواند گرسنگی شما را بدون افزایش وزن کنترل کند.

پنیر
6 از 8

پنیر

افرادی که تحت رژیم های غذایی کاهش وزن هستند همواره سعی می کنند که جهت کاهش کالری دریافتی محصولات لبنی غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود محدود کنند، اما مطالعات نشان می دهد که این یک اشتباه بزرگ است. بدن هنگامی که به اندازه کافی کلسیم دریافت می کند چربی بیشتری می سوزاند، بنابراین مصرف پنیر، ماست و شیر کم چرب می تواند به کاهش وزن کمک کند. لازم به ذکر است که مکمل های کلسیم شامل همان فواید محصولات لبنی نبوده، بنابراین رژیم غذایی حاوی کلسیم بالا در این خصوص بهترمی تواند عمل کند.

قهوه
7 از 8

قهوه

قهوه تنها زمانی که شما بیش از حد از آن می نوشید و یا آنرا با خامه و یا شکر مصرف می کنید، در دسته نوشیدنی های مضر قرار می گیرد. چنانچه شما آن را تلخ و بدون شکر و خامه بنوشید، این امر منجر به افزایش سوخت و ساز بدنتان بدون دریافت چربی و کالری می شود. همواره سعی کنید قهوه را با شیر کم چرب بنوشید تا کلسیم و ویتامین D نیز به بدنتان برسد.

غذاهای ممنوع و نتایج خوب
8 از 8

غذاهای ممنوع و نتایج خوب

برخی از مواد غذایی پر کالری و ممنوع در رژیم های کاهش وزن، چنانچه در وعده های کوچک و به اندازه کافی مصرف شوند، می توانند بسیار مفید واقع شوند. متخصصین تغذیه همواره مخالف ممنوعیت مصرف مواد غذایی مورد علاقه از برنامه غذایی هستند. آنها معتقدند که محروم کردن خود از غذاهایی که دوست دارید ممکن است منجر به شکست شما در برنامه کاهش وزنتان گردد. استراتژی بهتر در این خصوص محدودیت در مقادیر و نحوه مصرف اینگونه مواد غذایی است.

نظرات بسته شده است.