راههای مبارزه با چاقی

صبحانه را حذف نکنید
1 از 10

صبحانه را حذف نکنید

یک صبحانه سالم به حفظ تمرکز کمک می کند. همچنین احساس سیری بیشتری به شما داده و مانع مصرف میان وعده های نا سالم مانند چیپس و کلوچه می شود. بهتر است برای صبحانه از جو دو سر، غلات کامل همراه با مغز آجیل ها و نان تست سبوس دار با کمی کره بادام زمینی استفاده کنید. این غذاها شما را تا زمان ناهار سیر نگه می دارند.

با والدین خود در این مورد صحبت کنید
2 از 10

با والدین خود در این مورد صحبت کنید

معمولاً خانواده ها از چیپس و کلوچه برای میان وعده استفاده می کنند، بنابراین مصرف یک میان وعده ی سالم بندرت اتفاق می افتد. برای حل این مشکل باید از والدین خود بخواهید مواد غذایی سالمی مانند میوه، سبزیجات، نان سبوس دار، ماست و شیر کم چرب را برای یک میان وعده سالم تهیه کنند. همچنین می توانید در زمان خرید مواد غذایی آنها را همراهی کرده و به آنها بگویید چه مواد غذایی را بیشتردوست دارید. با این روش شما در زمان گرسنگی می توانید از غذاهای سالم تری استفاده کنید.

ظرف غذای سرکار را چگونه پر کنید
3 از 10

ظرف غذای سرکار را چگونه پر کنید

ظرف غذای سرکار را یا خودتان پر کنید یا از والدینتان بخواهید از غذاهای سالمی که مدت زیادی شما را سیر نگه می دارند استفاده کنند. برای مثال نان سبوس دار نسبت به نان سفید شما را مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. چراکه نان سبوس دار غنی از فیبر است و چون هضم فیبر زمان زیادی نیاز دارد بنابراین شما کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

غذاهای حاوی آب را بیشتر بخورید
4 از 10

غذاهای حاوی آب را بیشتر بخورید

میوه ها و سبزیجات سرشار از آب هستند. این بدین معنی است که شما می توانید از آنها به مقدار زیادی استفاده کرده و برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. چنانچه شما قدرت انتخاب دارید بهتر است از مواد غذایی که آب بیشتری دارند استفاده کنید. برای مثال می توانید به جای استفاده از 4/1 فنجان کشمش که نوع خشک شده انگور است، 2 فنجان انگور تازه مصرف کنید و زمان طولانی تری سیر بمانید.

مصرف فست فود های سالم
5 از 10

مصرف فست فود های سالم

در زمان استفاده از فست فود باید سعی کنید تا جائیکه می توانید از فست فودهای سالم استفاده کنید. برای مثال شما می توانید ساندویچ مرغ گریل شده همراه با کاهو، گوجه فرنگی و سرکه سفارش دهید و یا از پیتزای سبزیجات حاوی بروکلی، قارچ و زیتون استفاده نمایید. در انتها نیز به جای نوشابه، آب بنوشید.

مصرف پروتئین
6 از 10

مصرف پروتئین

چنانچه گرسنه هستید از شیرینی جات استفاده نکنید چراکه بدن قند را بسرعت هضم می کند بنابراین شما در زمان کوتاهی مجدداً گرسنه می شوید. به جای آن می توانید از مواد پروتئینی مانند مرغ، کره بادام زمینی، کراکر همراه با پنیر ، ماست و یا تخم مرغ استفاده نمایید. این مواد شما را سیرنگه می دارد چرا که زمان بیشتری برای هضم این مواد لازم است.

احساس سیری
7 از 10

احساس سیری

زمانیکه گرسنه می شوید میل شما به خوردن غذا بیشتر می شود و ممکن است شما در این زمان بیش از حد مورد نیاز خود غذا بخورید، بنابراین بهتر است قبل از شروع وعده غذایی از یک عدد میوه، سوپ و یا سالاد استفاده کنید. این مواد حاوی آب بوده و تا حدودی شما را سیر نگه می دارد بنابراین مانع از صرف زیاد غذای اصلی می شود.

جایگزینی غذاهای سالم
8 از 10

جایگزینی غذاهای سالم

جایگزین کردن غذاهایی که برای بدن مفید هستند به هیچ عنوان کار دشواری نیست. بسیاری از غذاهای پرکالری که شما دوست دارید نمونه سالم و کم کالری آنها نیز وجود دارند. برای مثال می توانید از شیر کم چرب به جای شیر کاکائو و از پاستا با سس گوجه فرنگی به جای مقدار زیادی کره و پنیر پیتزا استفاده کنید.

تهیه دسر مناسب
9 از 10

تهیه دسر مناسب

دسر می تواند سالم و خوشمزه باشد. شما می توانید به جای دو اسکوپ بستنی از یک اسکوپ ماست یخ زده با مقدار زیادی تمشک و توت فرنگی استفاده کنید. همچنین می توانید بستنی را بدون پودینگ شکلات با تکه های تمشک و بادام مصرف کنید. آناناس، انگور و تمشک را در سیخ کباب چوبی کرده و کباب کنید سپس داخل ماست وانیلی کم چرب ریخته و میل کنید.

دوستان خود را نیز شریک کنید
10 از 10

دوستان خود را نیز شریک کنید

حالا که شما در مورد مواد غذایی سالم آگاهی دارید بهتر است دوستان خود را نیز تشویق به مصرف مواد غذایی سالم کنید. زمانیکه از دوستان خود پذیرایی می کنید از سیب و هویج به جای چیپس و کلوچه و از غلات سبوس دار و یا ترتیلا همراه سس سالسا استفاده کنید. همچنین می توانید با ترکیب غلات سبوس دار، آجیل و میوه های خشک به دوستان خود ثابت کنید که غذاهای سالم هم می توانند خوشمزه باشند.

نظرات بسته شده است.