با این غذاها تمرکز خود را دو چندان کنید

جینسنگ، ماهی، انواع توت ها یا کافئین؟
1 از 11

جینسنگ، ماهی، انواع توت ها یا کافئین؟

امروزه صحبت های بسیاری در مورد غذاها و مکمل های غذایی که به منظور افزایش حافظه مصرف می شوند و گستره توجه و تمرکز و عملکرد مغز را افزایش می دهند وجود دارد. اما آیا این امر حقیقت دارد؟ بله، شما می توانید با استفاده از غذاها و نوشیدنی های “هوشمند” شانس خود را برای داشتن یک مغز سالم و فعال افزایش دهید.

با کافئین هوشیاری خود را افزایش دهید
2 از 11

با کافئین هوشیاری خود را افزایش دهید

هیچ ماده غذایی خاصی وجود ندارد که شما را باهوش تر کند، اما برخی از مواد مانند کافئین، می توانند انرژی شما را افزایش داده و تمرکزتان را بیشتر کنند. قهوه، شکلات، نوشابه های انرژی زا و برخی از داروها حاوی کافئین هستند که هر چند اثرات کوتاه مدت داشته اما برای مدتی در هوشیاری شما موثرند. همچنین مصرف بیش از حد کافئین نیز می تواند شما را آزرده و عصبی کند، پس در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

قند و افزایش تمرکز
3 از 11

قند و افزایش تمرکز

قند منبع اصلی سوخت مغر به شمار می رود و عامل مهم سوخت و ساز بدن را قندها و کربوهیدراتهایی که می خورید تشکیل می دهند. چنانچه نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین می تواند منجر به افزایش کوتاه مدت توانایی ذهنی، بهبود حافظه و فرایند فکر کردن در شما شود. با این حال، مصرف بیش از حد آن نیز می تواند به حافظه آسیب برساند.

با خوردن صبحانه سوخت مغز خود را افزایش دهید
4 از 11

با خوردن صبحانه سوخت مغز خود را افزایش دهید

آیا وعده صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف کرده اید؟ مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه، حافظه کوتاه مدت، توجه و تمرکز را بهبود می بخشد. دانش آموزانی که صبحانه می خورند، به طور قابل توجهی در انجام امور و فعالیت های روزمره خود از کسانی که صبحانه نمی خورند موفق تر هستند. غذاهایی که بعنوان بهترین منابع سوخت مغز به شمار می روند عبارتند از غلات کامل با فیبر بالا، محصولات لبنی و میوه ها. لازم به یادآوری است که در خوردن صبحانه پرخوری جایز نیست، چراکه محققان دریافتند که خوردن صبحانه با کالری بالا مانع از تمرکز کامل در فرد می شود.

ماهی قطعاً غذای مفید مغز است
5 از 11

ماهی قطعاً غذای مفید مغز است

ماهی یک منبع پروتئینی خوب به حساب می آید که نقش مهمی در تقویت مغز داراست. ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای تکامل و عملکرد مغز ضروری است. این چربی های سالم باعث ایجاد قدرت شگفت انگیزی در مغز می شوند. رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با کاهش خطر ابتلاء به زوال عقل و خطرات سکته مغزی مرتبط است و نقش حیاتی در افزایش قدرت حافظه خصوصاً در افراد مسن تر ایفا می کند. برای سلامت قلب و مغز خود، خوردن دو وعده ماهی در هفته را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

هر روز اندکی آجیل و شکلات بخورید
6 از 11

هر روز اندکی آجیل و شکلات بخورید

مغزها و دانه ها منابع خوبی از آنتی اکسیدان و ویتامین E هستند. شکلات تیره نیز از خواص آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است که حاوی محرک های طبیعی مانند کافئین بوده و می تواند تمرکز را افزایش دهد. پس از خوردن روزانه آجیل و شکلات تیره به میزان اندک لذت ببرید و از مزایای بیشمار آنها بدون دریافت کالری اضافی، چربی یا شکر بهره مند شوید.

آووکادو و غلات سبوس دار
7 از 11

آووکادو و غلات سبوس دار

فعالیت هر ارگان در بدن بستگی به جریان خون دارد، به خصوص قلب و مغز. رژیم غذایی غنی از حبوبات و میوه هایی مانند آوکادو می توانند خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی و سطح کلسترول نوع بد را در بدن کاهش دهند. این مواد غذایی از تجمع پلاک جلوگیری کرده و باعث افزایش جریان خون می شوند. غلات سبوس دار نظیر پاپ کورن و گندم سبوس دار نیز سرشار از فیبر و ویتامین Eهستند. همچنین آوکادو حاوی چربی تک زنجیره ای غیر اشباع است که به جریان خون سالم در بدن کمک می کند.

زغال اخته فوق العاده مغذی است
8 از 11

زغال اخته فوق العاده مغذی است

پژوهشها نشان می دهد که زغال اخته به حفاظت از مغز از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند و می تواند در کاهش اثرات شرایط مرتبط با سن، مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل موثر باشد. همچنین مطالعات نشان داد که رژیم غذایی سرشار از زغال اخته به طور قابل توجهی در بهبود یادگیری و عملکرد ماهیچه نقش دارد.

مزایای یک رژیم غذایی سالم
9 از 11

مزایای یک رژیم غذایی سالم

چنانچه رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی ضروری باشد، توانایی شما در تمرکز و تفکر کاهش می یابد. خوردن بیش از حد و یا خوردن اندک نیز می تواند در توانایی شما در تمرکز اختلال ایجاد کند. یک وعده غذایی سنگین ممکن است باعث شود شما احساس بی حالی و کرختی داشته باشید، در حالی که دریافت مقدار اندک کالری نیز منجر بر انگیخته شدن درد های گرسنگی می شود. پس همواره برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل با طیف گسترده ای از غذاهای سالم تلاش کنید.

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها؟
10 از 11

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها؟

اگر چه در بسیاری از موارد گزارش شده است که برخی مکمل ها مانند ویتامین های B، C، E، بتا کاروتن و منیزیم منجر به افزایش قدرت مغز می شوند، اما مکمل درمانی اغلب برای افرادی که رژیم های غذایی آنها فاقد نوع خاصی از مواد مغذی هستند بکار می رود. با این حال محققان همچنان در حال پژوهش به منظور بررسی اثر جینسنگ، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بر عملکرد مغز هستند.

آمادگی برای یک روز خاص
11 از 11

آمادگی برای یک روز خاص

آیا می خواهید قدرت خود را در تمرکز افزایش دهید ؟ می توانید روز خود را با یک لیوان آب میوه طبیعی، نان کامل و ماهی قزل آلا، در کنار یک فنجان قهوه شروع کنید. همچنین پیشنهاد می شود:
خواب شبانه خوب و کامل داشته باشید.
آب زیادی مصرف کنید.
ورزش به پویایی ذهن کمک می کند، پس فعایت بدنی را فراموش نکنید.
به ذهن خود استراحت دهید.

نظرات بسته شده است.