مصرف یک سیب در روز و محافظت از قلب شما

یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن یک عدد سیب در روز می تواند سطح برخی ترکیبات مرتبط با سخت شدن عروق را تا 40% کاهش دهد و شما را از مراجعه به متخصص قلب و عروق بی نیاز کند.
بالا بودن سطح LDL کلسترول با بروز آترواسکلروزیز یا سخت شدن عروق مرتبط است. هنگامی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش می‌دهد، می تواند باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود.
این مطالعه شامل افراد بزرگسال سالم غیرسیگاری 40 تا 60 سال بوده که  برای 4 هفته 16 نفر از این شرکت کننده ها هرروز یک عدد سیب قرمز یا سبز ، 17 نفر یک عدد کپسول حاوی 194 میلی گرم پلی فنول- نوعی آنتی اکسیدانی که در سیب یافت می‌شود-  و 18 نفر از دارو نما استفاده کردند.
درگروه دریافت کننده دارونما تغییری در سطح LDL کلسترول دیده نشد اما مصرف یک عدد سیب در روز با کاهش سطح LDL کلسترول همراه بود. بررسی های بیشتر نشان داد مصرف کپسول‌های حاوی پلی فنول نیز نتایج مثبتی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست.
این پژوهشگران گزارش کردند که مصرف سیب نسبت به سایر مواد مغذی غنی از آنتی اکسیدان  از جمله گوجه فرنگی، چای سبز و زردچوبه در کاهش LDL کلسترول بسیار موثر است.
قبلا نیز پژوهشگران دانشگاه ایالتی فلوریدا گزارش کرده بودند که زنان مسن با خوردن یک سیب در روز طی 6 ماه کاهش 23% در میزان LDL کلسترول را تجربه می کنند.

منبع:

Journal of Functional Foods,2012

نظرات بسته شده است.