گوشت قرمز و سرطان روده

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ که خوردن مقدار زیاد گوشت قرمز و فرآوری شده را گزارش می کنند، احتمال مرگ ناشی از این سرطان درآنها بیشتر است.
McCullough و همکارانش از انجمن سرطان آمریکا در آتلانتا از داده های یک مطالعه بر روی 184 هزار آمریکایی که بین سال های 1992 و 1993 مبتلا به سرطان نبودند، استفاده کردند، از شرکت کننده ها به صورت دوره ای در مورد غذای مصرفی سوال می شد. تا سال 2009،  2315 زن و مرد مبتلا به سرطان کولون یا رکتوم تشخیص داده شدند و تا سال 2010،  966 نفر از آنها بعلت سرطان روده مردند.
نتایج نشان داد میزان گوشت قرمز مصرفی قبل از تشخیص سرطان در افراد با میزان مرگ و میر آنها بعد از ابتلا به این سرطان در ارتباط است، به این معنا که هر چه مصرف گوشت های قرمز و فراوری شده در افراد بیشتر باشد در صورت ابتلا به سرطان روده شانس زنده ماندن کمتری خواهند داشت.
در حال حاضر توصیه کارشناسان برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ ، داشتن یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات و مصرف کمتر گوشت قرمز و محصولات فرآوری شده است.

منبع:

Marjorie L. McCullough, et al “Association Between Red and Processed Meat Intake and Mortality Among Colorectal Cancer Survivors” JCO published online on July 1, 2013

نظرات بسته شده است.