کره بادام زمینی خطر سرطان پستان را کاهش میدهد

براساس مطالعات جدید، خوردن منظم کره بادام‌ زمینی در نوجوانی و پیش از آن موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خوش‌ خیم پستان در بزرگسالی می‌شود. کارشناسان معتقدند تغییرات غیرسرطانی در بافت سینه یک عامل خطر برای ابتلا به سرطان پستان است.
پژوهشگران برای انجام این مطالعه 9000 نوجوان 9 تا 15 ساله را در سال‌های 1996 تا 2010 مورد بررسی قرار دادند.  شرکت کنندگان این پژوهش طولانی مدت تحت مطالعه اثرات رژیم غذایی و ورزش در افراد جوان بودند. آنها پرسشنامه های مربوط به رژیم غذایی خود را سالانه از 1996 تا 2001  و سپس 4 مرتبه تا سال 2010 تکمیل کردند؛ در طی این مدت ابتلا به بیماری‌های سینه نیز توسط آنان اعلام شد که در کل 112 نفر به بیماری‌های پستان مبتلا شدند.
پژوهشگران تاثیر مصرف غذاهایی  با پروتئین گیاهی و چربی‌های گیاهی  و مواد غذایی مثل کره بادام زمینی، بادام‌زمینی، مغزها، لوبیا و ذرت را مورد بررسی قرار دادند.
دکتر Graham Colditz  سرپرست این مطالعه اظهار داشت، مصرف کره بادام زمینی سه بار درهفته خطر ابتلا به بیماری‌های پستان را تا  39% کاهش میدهد.
طبق نتایج این بررسی‌ خطر ابتلا به بیماری‌های پستان در افرادی که هریک از این مواد غذایی را روزانه مصرف کردند، 68 درصد کاهش یافت، همچنین مصرف روزانه یک واحد از هریک از این مواد غذایی  در سن 14 سال، باعث کاهش 66 درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های پستان شد و خطر ابتلا به بیماری‌های پستان  در دخترانی که سه بار در هفته کره بادام زمینی مصرف می کردند 39 درصد کاهش یافت.

منبع:

SOURCES: Graham Colditz, M.D., Dr.P.H., associate director for cancer prevention and control, Siteman Cancer Center, Barnes-Jewish Hospital and Washington University School of Medicine, St. Louis; Steven Chen, M.D., associate clinical professor of breast and endocrine surgery, City of Hope Comprehensive Cancer Center, Duarte, Calif.; Sept. 17, 2013, Breast Cancer Research and Treatment, online

نظرات بسته شده است.