هفته سی و هشتم بارداری

وضعیت رشد کودک شما

در این زمان وزن کودک به حدود 2900 گرم است. با اینکه رشد آهسته تر می شود، اما تجمع چربی همچنان ادامه می یابد. ممکن است وزن شما با سرعت کمتری افزایش یابد یا حتی متوقف شود. با رشد عضلات مخصوص مکیدن و بلع مایع آمنیوتیک، مواد زاید در روده های کودک تجمع می یابد. بقایای سلول های روده، سلول های پوستی مرده و موی کرک مانند از جمله این مواد زاید هستند که مکونیوم را تشکیل می دهند.، ماده ای با رنگ سبز مایل به سیاه که با اولین حرکات روده کودک خارج می شود.

اگر فرزند شما پسر باشد، بیضه ها به درون اسکرتوم (کیسه بیضه) وارد می شوند، مگر اینکه تحت شرایطی عدم نزول بیضه ها رخ دهد. اگر کودکتان دختر باشد لب های واژن به طور کامل شکل می گیرد.

 

وضعیت بدن شما

از آنجا که کودک وارد لگن شما شده است و مثانه تحت فشار است، ممکن است دچار تکرر ادرار شوید (آیا شما و همسرتان برای ختنه کودک تصمیم گرفته اید؟ ختنه عمل جراحی ایست که طی آن بخشی از پوست روی آلت تناسلی در پسران برداشته می شود. برخی از افراد بر اساس مذهب خود حتما این عمل را انجام می دهند اما برای دیگران، تصمیم برای انجام آن، کار سختی است. در مورد ختنه و عواملی که می توانند درد آن را د رکودک کاهش دهند با پزشک خود صحبت کنید.).

 

 

نظرات بسته شده است.