نکات بهداشتی برای مردان در دهه‌های 40 و 50 زندگی

  1. استرس

برای بسیاری از مردان فشار کار، مسائل مالی و خانوادگی می‌تواند دهه‌های 40 و 50 زندگی را بسیار پر‌استرس کند. استرس یک عامل خطر برای بیماری قلبی شناخته شده است. همچنین بیماری قلبی در مردان جوان بیشتر از زنان رخ می‌دهد. علاوه بر این، بیماری قلبی اولین علت مرگ مردان 45 تا 54 ساله است. اکنون زمان آن رسیده با استرس خود مقابله کنید، با روش‌هایی مانند ورزش، یوگا، مدیتیشن و کلاس‌های مدیریت استرس.

  1. تحت نظر پزشک باشید.

همسر شما احتمالاً حداقل سالی یک بار از سن 20 سالگی به پزشک مراجعه کرده است، حتی اگر فقط برای پاپ اسمیر بوده است. در سنین جوانی مراقبت از خود کار آسان‌تری به نظر می آید. اما با افزایش سن، این یک عادتی است که باید شروع کنید و آن را ترک نکنید.

مطالب مرتبط
  1. مراقب وزن خود باشید.

بسیاری از مردان در سنین میانسالی دچار افزایش وزن می‌شوند. مراقب آن باشید. مطالعات نشان داده‌اند که چاقی زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی و دیابت می‌باشد.

  1. آزمایش‌های غربالگری مهم را فراموش نکنید.

همه‌ی مردان بالای 20 سال باید هر پنج سال یک بار کلسترول خود را چک کنند. با پزشک خود در مورد آزمایش دیابت در سن 45 سالگی (و یا اگر جوان‌تر هستید، اما دارای اضافه وزن بوده و از نظر فیزیکی غیرفعال می باشید، یا سابقه خانوادگی دیابت دارید)، صحبت کنید. از فشارخون نیز غافل نشوید. به منظور پیشگیری از سکته مغزی و بیماری قلبی باید آن را مرتب اندازه بگیرید. همچنین انجام کولونوسکوپی در سن 50 سالگی (اگر در معرض خطر هستید در سن پایین‌تر) نیز توصیه می‌شود.

نظرات بسته شده است.