میوه های خشک و کودک شما

از آنجایی که میوه های خشک منبع تغلیظ شده ای از قندها می باشند، کالری بالایی دارند. اغلب میوه های خشک حاوی فیبر بالایی نیز هستند. طی فرآیند خشک کردن، تمام ویتامین C خود را از دست می دهند، ولی منبع عالی پتاسیم، آهن و کلسیم می باشند. برخی از میوه های خشک شده بخصوص انجیر و آلو اثر ملینی دارند. آلوی خشک غنی از آنتی اکسیدان فرولیک اسید و دیگر فتوکمیکال های ضد سرطانی می باشد. میوه های خشک بعنوان 5 واحد میوه وسبزی که باید روزانه مصرف شود، در نظر گرفته می شود. در کودکان میوه های خشک می توانند جانشین خوبی برای شیرینی ها و میان وعده های پر انرژی باشند.

می توان این مواد را به سالاد ماکارونی، سالاد کلم و دیگر سالادها افزود. به سادگی می توان، میوه های خشک را در آب یا آبمیوه (بدون شکر افزوده) به آهستگی جوشاند و بصورت سرد یا گرم در صبحانه ویا بصورت پودینگ گرم مورد استفاده قرار داد.

میوه های خشک شده، بخصوص انواعی که نیازی به خیس کردن ندارند، حاوی نگهدارنده هایی مانند سولفور می باشند. چنانچه کودک شما بطور مرتب میوه های خشک می خورد، استفاده از انواع طبیعی آن و بدون مواد نگهدارنده بهتر می باشد. گرچه انواع طبیعی خوش رنگ نمی باشند ولی طعم عالی دارند.

 

مواد مغذی موجود در هر 50 گرم (وزن خشک):

 

 

کالری چربی تام (گرم) پروتئین (گرم) کربوهیدرات تام (گرم) قند (گرم) فیبر (گرم) ویتامین املاح
زردآلو 80 جزئی 2 18 18 3 بتاکاروتن آهن، پتاسیم
مویز 135 جزئی 1 34 34 1 پتاسیم
انجیر 114 8/0 8/1 27 27 8/3 پتاسیم، آهن، کلسیم
آلو (بدون هسته) 71 جزئی 3/1 17 17 8/2 پتاسیم، آهن
کشمش 138 جزئی 4/1 35 35 1 پتاسیم، آهن

نظرات بسته شده است.