میزان فعالیت بدنی در زنان و افراد سالمند کم است.

برخی راهنماهای موجود توصیه می کنند فعالیت های بدنی مرتبط با قدرت عضلانی و حفظ تعادل و هماهنگی باید حداقل 2 بار در هفته توسط افراد انجام شود. درحالیکه نتایج مطالعه ای که به تازگی در اسکاتلند انجام شده نشان می دهد کمتر از یک سوم بزرگسالان فعالیت بدنی کافی به منظور حفظ عضلات بدن و تعادل و هماهنگی مورد نیاز برای یک زندگی سالم در سال های آتی عمر را انجام می دهند. همچنین در میان افراد 65 سال و بالاتر، تنها 19 درصد مردان و 12 درصد زنان فعالیت بدنی کافی به منظور حفظ تعادل و هماهنگی را انجام می دادند.
ساختمان و قدرت عضلانی با کاهش خطر مرگ زودرس و بیماری قلبی و پیشگیری از دیابت نوع 2 و پوکی استخوان مرتبط است. تمرینات ورزشی در باشگاه و گلف سبب بهبود تعادل و هماهنگی و کاهش خطر سقوط و کم تحرکی در میان سالمندان می شود. معمول ترین فعالیت جهت تقویت عضلات در مردان تمرینات ورزشی در باشگاه بود که 18 درصد شرکت کنندگان در این فعالیت شرکت می کردند. درحالیکه معمول ترین فعالیت در میان زنان شنا بود. به طوریکه 15 درصد افراد حداقل دو بار در هفته شنا می کردند. محبوب ترین فعالیت به منظور بهبود قدرت تعادل و هماهنگی در میان میان مردان و زنان سالمند به ترتیب گلف و ورزش هوازی بود.
همچنین نتایج نشان داد شرکت در تمرینات ورزشی که در باشگاه انجام می شود و نیز دویدن بعد از 35 سالگی، فوتبال بازی کردن بعد از 25 سالگی و دوچرخه سواری بعد از 55 سالگی در مردان کاهش می یابد. همچنین شنا کردن در زنان و مردان سالمند به ترتیب بعد از 65 و 55 سالگی کاهش می یابد.
در این مطالعه اطلاعات مربوط به بیش از 10 هزار نفر در محدوده سنی 16 تا 64 سال و حدود 4000 نفر با حداقل 65 سال بررسی شد.
این نتایج نشان می دهد لازم است تلاش هایی به منظور افزایش فعالیت بدنی به خصوص در میان زنان و افراد سالمند صورت گیرد.
منبع:

The forgotten guidelines: cross-sectional analysis of participation in muscle strengthening and balance & co-ordination activities by adults and older adults in Scotland. BMC Public Health, 2016.

نظرات بسته شده است.