مصرف مغزها در دوران بارداری و پیشگیری از آلرژی در کودک

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، فرزندان زنانی که در دوران بارداری از آجیل و مغزها  استفاده می کنند، کمتر به حساسیت های غذایی مبتلا می شوند.
دکتر Michael Young از دانشگاه هاروارد و همکارانش  اطلاعاتی را در مورد بیش از 8200 کودک جمع آوری کردند، مادران این کودکان در مورد آنچه قبل، در طول و بعد از بارداری مصرف می کردند گزارش دادند.
حدود 300 کودک مبتلا به حساسیت های غذایی بودند که دراین بین 140 کودک به بادام زمینی و مغزهای درختی حساسیت داشتند.
پژوهشگران یافتند مادرانی که در طول بارداری 5 بار در هفته یا بیشتر از بادام زمینی یا سایر مغزهای درختی استفاده می کردند کمترین خطر را برای داشتن فرزندانی با حساسیت به مغزها داشتند.
پژوهشگران اعلام کردند میزان شیوع آلرژی در کودکان بویژه آلرژی به مغزهایی مثل بادام زمینی از سال 1997 تا 2010 سه برابر شده است.
بر اساس این نتایج می توان توصیه کرد، مادران نباید از خوردن برخی غذاهای خاص بعلت ترس از ابتلای فرزندشان به آلرژی نگران باشند و بهتر است طبق رژیم غذایی و عادات خود پیش بروند. این بررسی نشان داد مصرف مغزها در دوران بارداری که در واقع جنین را برای اولین بار در معرض این ترکیبات قرار میدهد، از بروز آلرژی در کودک پیشگیری می کند.
8 غذایی که بیشترین میزان آلرژی در میان کودکان را دارا هستند شامل بادام زمینی، شیر، تخم مرغ، مغزهای درختی، صدف، ماهی، گندم و سویا می باشند.

منبع:

Source: Michael Young, et al    Dec. 23, 2013, JAMA Pediatrics.
 

نظرات بسته شده است.