مصرف زیاد گوشت قرمز و خطر ابتلا به دیابت

بر اساس نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، افزایش مصرف گوشت قرمز در افراد با بالا رفتن خطر ابتلا به دیابت در ارتباط است.
پروفسور An Pan و همکارانش از دانشگاه ملی سنگاپور در این مطالعه حدود 149 هزار زن و مرد را برای مدت 12 تا 16 سال مورد پیگیری قرار دادند، هر چهار سال یکبار از افراد در مورد میزان گوشت قرمز مصرفی در روز سوال میشد.
به طور میانگین شرکت کننده ها مصرف نیم تا 2 واحد گوشت قرمز در روز را گزارش کردند. در پایان مطالعه 7540 مورد ابتلا به دیابت نوع 2 وجود داشت.
نتایج این بررسی نشان داد افزایش در میزان مصرف گوشت قرمز با افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. کاهش در مصرف گوشت قرمز برای چهار سال اول پیگیری تفاوتی ایجاد نمی کرد اما پیگیری بیشتر نشان داد که کاهش مصرف گوشت قرمز به 14% کاهش خطر ابتلا به دیابت در 12 تا 16 سال منجر می شود.
این پژوهشگران خاطرنشان کردند عادات بد تاثیر سریعی در زندگی و سلامت شما خواهند داشت اما تغییرات مثبت در سبک زندگی در طولانی مدت اثر مثبت خود  را نشان میدهند.

منبع:

An Pan, et al “Changes in Red Meat Consumption and Subsequent Risk of Type 2 Diabetes Mellitus:” JAMA Intern Med. 2013;173(14):1328-1335

نظرات بسته شده است.