فعالیت بدنی کم از بی‌تحرکی بهتر است.

همگی می‌دانیم که فعالیت بدنی برای سلامتی مفید است. کاهش خطر بیماری‌های مزمن و جلوگیری از مرگ زود هنگام تنها بخشی از فواید داشتن فعالیت بدنی منظم است. با این حال، برای بسیاری از ما فعالیت بدنی مترادف رفتن به باشگاه و انجام فعالیت‌های شدید است. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فعالیت بدنی شدید تنها نوع مفید فعالیت نیست. نتایج تحقیقی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد زنان سالمندی که به طور مداوم در منزل مشغول به فعالیت‌های روزمره هستند احتمالاً بیشتر عمر کرده و سالم‌تر زندگی می‌کنند.
در این مطالعه، محققان دانشگاه کالیفرنیا فواید فعالیت بدنی سبک را در زنان سالمند مورد بررسی قرار دادند. بدین منظور 6300  زن در محدوده سنی 63 تا 99 سال به مدت 4/5 سال مورد پیگیری قرار گرفتند.
نتایج این مطالعه نشان‌ داد که حتی فعالیت بدنی سبک، که کمتر از میزان توصیه شده توسط دستورالعمل‌های فعلی است، نیز می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. در حقیقت به ازای هر 30 دقیقه فعالیت بدنی سبک در طی روز خطر مرگ 12 درصد کاهش یافت. همچنین هر 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط خطر مرگ را 39 درصد کاهش داد.
دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند که افراد سالمند در هفته حداقل 2/5 ساعت فعالیت بدنی متوسط (مانند راه رفتن سریع) یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشند. اما نتایج این مطالعه نشان ‌می‌دهد که فعالیت بدنی سبک و متوسط می‌تواند تقریباً به اندازه فعالیت بدنی شدید در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نقش داشته باشد. در حقیقت کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم، مانند راه رفتن در اطراف خانه، تا کردن لباس‌ها و … نیز می‌تواند سلامتی ما را بهبود بخشد.
منبع:

Michael J. LaMonte et al. Journal of the American Geriatrics Society 2017.

نظرات بسته شده است.