فست فود متهم اصلی چاقی کودکان نیست

اغلب مصرف فست فود مقصر اصلی در اپیدمی  چاقی و اضافه وزن کودکان درنظر گرفته می شود، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد مهم ترین عامل چاقی در کودکان مصرف غذاهای ناسالم در زمان استراحت می باشد.
این پژوهشگران تاکید کردند برای کنترل وزن کودک علاوه بر محدود کردن مصرف فست فود باید کیفیت رژیم غذایی وی نیز اصلاح شود.
پژوهشگران در این مطالعه از اطلاعات بررسی ملی غذا و سلامت طی سال های 2007 تا 2010 استفاده کردند، تقریبا 4500 کودک از 2 تا 18 ساله در این مطالعه شرکت داشتند. شرکت کننده ها و والدین آنها 2 یادآمد 24 ساعته غذایی را در دو روز مختلف تکمیل کردند که در آن هر غذا و نوشیدنی مصرف شده در روز را ثبت می کردند.
نیمی از کودکان از فست فود استفاده می کردند، و تقریبا 40% از آنها 30% کل کالری خود را از فست فود تامین می کردند، حدود 10% کودکان بیش از 30% از کالری روزانه خود را از فست فود دریافت می کردند.
نتایج این پژوهش نشان داد گرچه مصرف بیش از حد فست فود یک فاکتور بسیار مهم در ابتلا به چاقی و اضافه وزن است اما عادات غذایی ناسالم دیگر شامل مصرف نوشیدنی های شیرین، اسنک های پرنمک و مصرف کم شیر و میوه نقش پررنگ تری در داشتن رژیم غذایی ناسالم و کاهش کیفیت رژیمی دارند.

منبع:

Source: Jennifer M Poti, et al “The association of fast food consumption with poor dietary outcomes and obesity among children: is it the fast food or the remainder of the diet?” Am J Clin Nutr January 2014 99: 162-171; First published online October 23, 2013.
 

نظرات بسته شده است.