رابطه جویدن غذا با تناسب اندام

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است،  افرادی که قبل از فروبردن لقمه دفعات بیشتری غذای خود را می‌جوند، میزان کمتری غذا در یک وعده دریافت می کنند. طبق نظر این پژوهشگران افرادی که بیشتر غذا را می جوند لاغرتر هستند.
پژوهشگران یافتند هنگامی که افراد دفعات بیشتری غذای خود را قبل از قورت دادن می جوند، صرفنظر از چاق یا لاغر بودن آنها، میزان سهم غذایی در هر وعده کاهش میابد.
د ر این مطالعه از شرکت کننده ها خواسته شد، 5 واحد از برش های پیتزا را مصرف کنند و سپس تعداد دفعاتی که شرکت کننده ها هر برش را می جویدند شمرده شد. البته به شرکت کننده ها دراین مورد اطلاعاتی داده نشد. از بین 47 شرکت کننده که تا پایان مطالعه همکاری کردند، 16 نفر دارای وزن نرمال، 16 نفر دارای اضافه وزن و 15 نفر چاق بودند.
نتایج نشان داد افراد دارای وزن نرمال نسبت به افراد دارای اضافه وزن یا چاق بیشتر غذا را جویده و در کل آهسته تر غذا می خورند. هم چنین این نتایج نشان داد افزایش دفعات جویدن غذا قبل از فرو بردن هر لقمه باعث کاهش دریافت غذا و افزایش احساس سیری می شود.
تقریبا حدود 20 دقیقه طول می کشد تا سیگنال سیری از معده به مغز برسد، بنابراین افرادی که سریع غذا می خورند میزان غذای بیشتری را دراین 20 دقیقه دریافت کرده و در نتیجه کالری بیشتری به بدنشان میرسد که می تواند به چاقی و اضافه وزن منجر شود.

منبع:

Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, November 11, 2013.

نظرات بسته شده است.