درمان ناباروری با رژیم پرپروتئین، کم کربوهیدرات

یک مطالعه جدید پیشنهاد می کند، زنانی که تحت درمان برای باروری قرار دارند، در صورت داشتن یک رژیم غذایی پرپروتئین شانس بارداری خود را افزایش میدهند.
این مطالعه با بررسی 120 زن تحت درمان با IVF در یک مرکز پزشکی یافت، زنانی که انواع زیادی پروتئین و به همان میزان مقدار کمی کربوهیدرات در برنامه غذایی خود دارند شانس بارداری بیشتری خواهند داشت.
این تیم پژوهشی به سرپرستی دکتر Jeffrey Russell با استفاده از ثبت سه روزه غذایی به بررسی رژیم غذایی این زنان پرداختند. رژیم غذایی شرکت کننده ها از لحاظ میزان پروتئین و کربوهیدرات آنالیز شد.
در میان زنانی که حداقل 25% از کالری روزانه را از پروتئین دریافت می کردند، 67% باردار شدند. در مقابل تنها 32% از  زنانی که رژیم کم پروتئین داشتند باردار شدند. هم چنین زنانی که از رژیم غذایی پرپروتئین و کم کربوهیدرات-کمتر از 40% از کالری روزانه-  پیروی می کردند، بیشترین شانس باروری برابر با 80% را داشتند.
این مطالعه تاثیرات یک رژیم غذایی مناسب در احتمال بارداری زنان را به خوبی نشان میدهد. پژوهشگران خاطر نشان کردند، تاثیرات کربوهیدرات غذا بر انسولین و سایر هورمون ها می تواند بر باروری زنان نیز اثرگذار باشد.

منبع:

the annual meeting of the American College of Obstetricians and Gynecologists, in New Orleans, May 6, 2013

نظرات بسته شده است.