توصیه‌های بهداشتی برای زنان در دهه‌های 20 و 30 زندگی

هنگامی که شما در دهه 20 و 30 عمر خود قرار دارید، شیوه زندگی مناسب و آزمایش‌های غربالگری می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای حفظ سلامتی شما باشد:

  1. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و ورزش را شروع نمایید.

غذاهای سرخ شده و چرب را محدود کرده و سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشید. درست خوردن و فعال بودن فواید بسیاری برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر این تغییرات را اعمال نمایید، مزایای آن تا آخر عمر ادامه خواهد یافت.

اگر روزی قصد بچه‌دار شدن داشته باشید، بهتر است مکمل اسیدفولیک با دوز 800-400 میکروگرم را هر روز مصرف کنید. استفاده از اسیدفولیک را حداقل یک ماه قبل از بارداری شروع کرده و در طی سه ماهه اول آن را ادامه دهید.

  1. با پزشک خود در ارتباط باشید.

یک پزشک معتمد پیدا کنید. قبل از جلسه ویزیت، لیستی از سوالات خود تهیه نمایید، از قبیل: چه روش پیشگیری از بارداری برای من مناسب است؟ بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های آمیزشی (DTDs) چیست؟ به چه واکسنی نیاز دارم؟

  1. سابقه بیماری‌های خانواده خود را بدانید.

آیا خواهر، مادر یا مادربزرگ‌تان قبل از 50 سالگی سرطان سینه یا بیماری قلبی داشته‌اند؟ آیا دیابت در خانواده شما رواج دارد؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که باید از خانواده‌تان بپرسید تا به پزشک خود در شناسایی خطرات تهدید کننده سلامتی‌تان کمک نمایید.

  1. آزمایشات غربالگری مهم را فراموش نکنید.

بهتر است برای بررسی سرطان دهانه رحم آزمایش پاپ اسمیر را هر 3 سال از سن 21 سالگی انجام دهید. اگر 30 تا 65 ساله هستید، می‌توانید هر 3 سال یک بار تست پاپ اسمیر را ادامه دهید یا آن را همراه با آزمایش HPV هر 5 سال یک ‌بار انجام دهید. آزمایش HPV بسیار مفید می‌باشد، زیرا اکثر سرطان‌های دهانه رحم ناشی از عفونت با HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است.

اگر در سن باروری هستید و ریسک بالایی برای ابتلا به STDs دارید، سالیانه آزمایشات مربوط به کلامیدیا و گونوره (سوزاک) را انجام دهید. اگر در معرض خطر می‌باشید، آزمایش اچ آی وی (HIV) را نیز حداقل سالی یک‌ بار انجام دهید. همچنین سایر آزمایش‌ها را برای دیگر STDها مانند تریکومونیازیس، سفلیس و هپاتیت B در نظر بگیرید.

اگر فشار خون شما طبیعی است (کمتر از 80/120) آن را هر 2 سال یک بار بررسی کنید. اگر بالاتر از این مقدار باشد یا در معرض خطر ابتلا به فشار‌خون بالا هستید، به بررسی‌های منظم بیشتر و همچنین آزمایشات غربالگری دیابت نیاز دارید. همچنین، کلسترول خود را آزمایش کنید و درباره‌ی سطح نرمال آن با پزشک مشورت نمایید.

نظرات بسته شده است.