تناسب اندام، ورزش و کاهش خطر سرطان روده بزرگ

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد درحالیکه چاقی خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان روده بزرگ را افزایش میدهد، ورزش کردن می تواند این خطر را کاهش دهد.
پژوهشگران با تجزیه تحلیل داده های بیش از 109 هزار زن از مطالعه سلامت پرستاران و 47 هزار مرد در مطالعه بهداشت حرفه ای در آمریکا به تعیین ارتباط بین وزن، ورزش و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ پرداختند. در طول دوره پیگیری 861 مورد ابتلا به سرطان رکتال و کولون دیده شد. این پژوهشگران افراد را از لحاظ نوع سبک زندگی، فعالیت بدنی و نمایه توده بدنی(شاخصی که بر اساس قد و وزن فرد محاسبه می شود) مورد بررسی قرار دادند.
نتایج این بررسی نشان داد نمایه توده بدنی(BMI) بالا با افزایش خطر ابتلا و فعالیت بدنی با کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در ارتباط است.
پژوهشگران این مطالعه تاکید کردند، نتایج ما شواهدی مبنی بر نقش چاقی و سبک زندگی غیر فعال در نوع خاصی سرطان روده بزرگ نشان می دهد.

منبع:

Shuji Ogino, et al “Prospective Analysis of Body Mass Index, Physical Activity, and Colorectal Cancer Risk Associated with β-Catenin (CTNNB1) Status” Cancer Res March 1, 2013 73:1600-1610

نظرات بسته شده است.