با شکم گرسنه به خرید نروید

شواهدی از یک مطالعه جدید توصیه می کند وقتی گرسنه هستید برای خرید به فروشگاه‌های موادغذایی نروید. این پژوهشگران یافتند،  
در زمان گرسنگی،افراد بیشتر غذاهای پرکالری را برای خرید انتخاب می کنند.
در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه کرنل آمریکا  به بررسی 68 فرد بزرگسال پرداخته و از آنها خواستند به مدت پنج ساعت قبل از  قرار ملاقات بعد از ظهر  هیچ خوردنی مصرف نکنند. نیمی از شرکت کننده ها قبل از شروع آزمایش یک بشقاب غذای حاوی غلات برای سیر شدن مصرف کردند. سپس از آنان خواسته شد از فروشگاه آنلاین و مجازی ، خرید کنند.
نتایج بررسی نشان داد گروهی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه که در این مدت چیزی نخورده بودند، تمایل بیشتری به خرید محصولات پرکالری داشتند.
همچنین در یک بررسی دیگر با ارزیابی  82 فرد که  از یک فروشگاه واقعی موادغذایی خرید کرده بودند مشخص شد، نوع مواد غذایی خریداری شده بین ساعت 1 تا 4 عصر سالم تر از 4 تا 7 شب می باشد.  
نتایج این بررسی به افراد هشدار می‌دهد  تا حد امکان از رفتن به فروشگاه های مواد غذایی هنگامی که گرسنه هستند خودداری کرده و در صورت اجبار  در این زمان ها دقت بیشتری در انتخاب‌هایشان داشته باشند.

منبع:

Amy Yaroch,et al “Are the Hungry More at Risk for Eating Calorie-Dense Nutrient-Poor Foods?: Comment on “First Foods Most: After 18-Hour Fast, People Drawn to Starches First and Vegetables Last” JAMA Internal Medicine, May 6, 2013

نظرات بسته شده است.