با این غذاها به مبارزه با سرطان پروستات برویم

تحقیقات جدید نشان میدهند، بیماران مبتلا به سرطان پروستات که قبل از تشخیص این بیماری، به طور منظم از ترکیبات فلاونوئیدی موجود در نوشیدنی ها و غذاهای گیاهی مصرف کرده اند، شانس کمتری برای بروز شکل تهاجمی این سرطان دارند.

فلاونوئیدها در میوه ها، سبزیجات و هم چنین در چای، کاکائو و آبمیوه یافت می شوند. پژوهشگران بر این عقیده اند که این آنتی اکسیدان ها می توانند بوسیله مبارزه با التهاب، اکسیداسیون، مرگ سلولی و رشد سلول های توموری در کاهش خطر سرطان موثر باشند.

نتایج یک مطالعه جدید با شرکت 1900 بیمار که به تازگی در آنها تشخیص سرطان داده شده بود، نشان داد که احتمال تشخیص انواع سخت و پیشرونده بیماری در افرادی که رژیم غذایی آنها بیشترین میزان فلاونوئید را دارد 25% کمتر میباشد.

در این مطالعه چای سبز و سیاه، آب پرتقال و گریپ فروت بعنوان منابع اصلی فلاونوئید توسط شرکت کننده ها گزارش شد و هم چنین مصرف منابعی نظیر توت فرنگی، پیاز، سبزی پخته، کلم پیچ و بروکلی در میان شرکت کننده ها زیاد بود.

این تاثیرات با مصرف هیچ گروه خاصی به تنهایی در ارتباط نبوده و پژوهشگران عنوان کردند برای بهره مندی از فواید فلاونوئیدها باید از انواع متنوع آن در غذاهای مختلف  مصرف نمود.

دکتر Susan Steckسرپرست پژوهشگران این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا در این باره می گوید: ما تاثیر فلاونوئید در کاهش خطر ابتلا به سرطان تهاجمی پروستات را شاهد بودیم، ممکن است فلاونوئیدها در کاهش خطر ابتلا  به سرطان تاثیری نداشته باشند اما در کاهش شدت بیماری حتما نقش دارند.

منبع:

Susan Steck et al “Increased Flavonoid Intake Reduced Risk for Aggressive Prostate Cancer”American Association for Cancer Research 2012

نظرات بسته شده است.