اسفناج موجب کاهش وزن می شود

 “Hedonic hunger” اصطلاح دیگری در اشاره به ولع خوردن بسیاری از افراد به مواد غذایی ناسالم مانند شیرینی جات و فست فود میباشد که دلیل اصلی چاقی و عادت غذایی ناسالم میباشد.
این مطالعه نشان میدهد که …. تولید هورمونهای سیری را افزایش میدهد و ولع وردن را کاهش میدهد که به کنترل بهتر اشتها ، عادت سالم خوردن منجر میشود و به کاهش وزن کمک میکند.
“آنالیز ما نشان میدهد که خوردن یک نوشیدنی حاوی …قبل صبحانه ، ولع خوردن را کاهش میدهد و فرد را در طول روز سیر نگه میدارد.” پروفسور دارویی و فیزیولوژی شیمی در دانشگاه لاند میگوید.
این مطالعه شامل 38 خانم اضافه وزن میشود  و 3 ماه پایش شدند. هر صبح قبل صبحانه ، شرکت کنندگان نوشیدنی سبز داشتند.به نصف خانم ها 5 گرم عصاره اسفناج داده شد و به نصف دیگر ،گروه کنترل، پلاسبو داده شد.شرکت کنندگان نمیدانستند در کدام گروه قرار گرفتند .تنها دستورالعملی که به شرکت کنندگان داده شد شامل خوردن یک رژیم متعادل شامل 3 وعده در روز و اجتناب از رفتن به رژیم دیگری است.
در مطالعه ، گروه کنترل حدود 3.5 کیلوگرم کاهش وزن داشتند در حالی که  گروهی که … دریافت کردند 5 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.گروه مورد ، پایبند بودن به رژیم 3 وعده ای در روز را آسان دیدند و ولع خوردن را تجربه نکردند.
کلید موفقیت احساس سیری و مهار ولع خوردن در برابر  گرسنگی پایدار که با نیاز انرژی روزانه دست وپنجه نرم میکند.غذاهای فرایند شده مدرن سریعا هضم میشوند و هورمونهای سیری  که از روده به مغز میرسند نمیتوانند عمل کنند.
غشای  برگ سبز  فرایند هضم را آهسته میکنند  و به هورمونهای روده ای زمان کافی برای آزاد شدن میدهند و پیام سیری به مغز میرسد.
زمان هضم غذا مهم میباشد و در مورد سیستم هضم غذا مشکلی وجود ندارد اما غذای مدرن کم جویده شده سبب میشود تا به خوبی کار نکند و به این معنی است که ما قادر خواهیم بود بدون خوردن میان وعده ها و غذاهای نالازم مانند شیرینی جات، چیپس و مانند اینها  به رژیم پایبند باشیم .

منبع:

Caroline Montelius, et al.  Body weight loss, reduced urge for palatable food and increased release of GLP-1 through daily supplementation with green-plant membranes for three months in overweight women. Appetite, 2014

نظرات بسته شده است.