آیا عصاره رازک خطر سرطان سینه را کاهش می دهد؟

در ایالات متحده سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان است. مواجهه با هورمون استروژن به عنوان یک عامل خطر برای ابتلا به سرطان سینه، به خصوص در زنان پس از سنین یائسگی در نظر گرفته می شود.
به منظور کاهش گرگرفتگی و دیگر علائم دوران یائسگی برخی زنان تحت درمان جایگزینی هورمون قرار می گیرند. در این روش هورمون هایی مانند استروژن که میزانشان کاهش یافته جایگزین می شوند. برخی مطالعات نشان داده اند این روش خطر سرطان سینه و بیماری قلبی را افزایش می دهد. بنابراین برخی زنان به درمان های طبیعی روی آورده اند. یکی از این درمان ها عصاره رازک است. عصاره رازک حاوی فیتواستروژن یا استروژن گیاهی است. با این حال، اثرات آن بر خطر سرطان نامشخص است.
در مطالعه ای که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، محققان اثر عصاره رازک را در آزمایشگاه و بر روی سلول های سینه بررسی کردند. محققان اثر عصاره رازک را بر روی متابولیسم استروژن (فرآیندی که در بروز سرطان سینه نقش دارد) بررسی کردند.  
نتایج نشان داد که یک ترکیب موجود در رازک به نام 6- پرنیل نارینجنین (6-PN) به حذف سموم کمک می کند. این امر به کاهش خطر سرطان سینه منجر می شود. به گفته محققان 6-PN دارای خاصیت ضد سرطانی است. با این حال، برای تائید یافته های فوق نیاز به انجام مطالعات بیشتر است.
منبع:


Hop (Humulus lupulus L.) Extract and 6-Prenylnaringenin Induce P450 1A1 Catalyzed Estrogen 2-Hydroxylation. Chemical Research in Toxicology, 2016
 

نظرات بسته شده است.